Ухвалено декларацію щодо зміцнення системи освітнього простору у часи пост-covid-19

22 жовтня 2020 року голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу на позачерговій сесії Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти (Extraordinary Session on Education post-COVID-19: 2020 Global Education Meeting) ухвалили в режимі онлайн Декларацію щодо комплексу  глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.

В ухваленій Декларації визначено низку пріоритетних заходів, що будуть вжиті для відновлення системи освіти до кінця 2021 року, зокрема: 

–        захист національного та міжнародного фінансування освіти. Важливість підтримки і збільшення внутрішнього фінансування та міжнародної допомоги освіті зараз, оскільки ці інвестиції окупляться та матимуть позитивний вплив на цілі сталого розвитку;

–        інклюзія, рівноправність та гендерна рівність. Посилення готовності, стійкості, включеності та реагування гендерних аспектів освітніх систем буде основним для запобігання розширенню нерівності в освіті, забезпечення повернення всіх студентів до освітніх програм, а також негайних та узгоджених дій для запобігання серйозних невдач в освітньому процесі;

–        використання рівноправного зв’язку та технологій для навчання. Планується майбутнє на зразок гібридних моделей навчання. Для цього потрібна не лише адекватна інфраструктура, але рівний доступ до Інтернету та оцифрованих навчальних програм, навчання цифровим навичкам для вчителів та студентів.

Серед кроків, які сприятимуть відновленню та зміцненню якості освіти будуть застосовані такі заходи: 

–        Урядом України ухвалено рішення щодо спрямування коштів із Державного бюджету 2020 року на організацію безпечного навчання та забезпечення якісної дистанційної освіти для закладів загальної середньої освіти;

–        у проєкті Держбюджету на 2021 рік передбачено нову субвенцію (1 млрд грн) для закладів освіти на боротьбу з пандемією коронавірусу;

–        МОН спільно з Міністерством цифрової трансформації України та міжнародними партнерами опрацьовує питання продовження та модифікації проєкту «Всеукраїнська школа онлайн»;

–        здійснюється перехід до електронного ліцензування провадження освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти на основі Єдиної державної електронної бази з питань освіти.